< Koronawirus - informacje - Starostwo Powiatowe w Gryfinie
Drukuj

Tarcza 6.0 – nowe wsparcie dla wybranych branż
W grudniu 2020 roku zostały uchwalone nowe zasady wsparcia dla branż najbardziej dotkniętych epidemią COVID-19, przede wszystkim poprzez rozszerzenie zakresu kodów PKD, które uprawniają do otrzymania wsparcia. Przeczytaj, czy wsparcie dotyczy Twojej działalności.

https://www.biznes.gov.pl/pl/firma/sprawy-urzedowe/chce-przestrzegac-przepisow-szczegolnych/tarcza-6-0-nowe-wsparcie-dla-wybranych-branz#5


Rząd wprowadza zmiany w walce z koronawirusem

Przerwanie transmisji COVID-19, to jedyny skuteczny sposób na zwycięstwo w walce z koronawirusem. Umożliwi to szczepionka przeciwko COVID-19. Zanim jednak rozpocznie się proces szczepień, musimy być szczególnie ostrożni i odpowiedzialni. Do 17 stycznia 2021 r. Rząd RP przedłuża etap odpowiedzialności, podczas którego wprowadz dodatkowe ograniczenia. Zamknięcie stoków narciarskich oraz zakaz przemieszczania się w Sylwestra – to niektóre z nich. W linku informacje ze strony rządowej o zmianach, które czekają nas po świętach:

https://www.gov.pl/web/koronawirus/przedluzamy-etap-odpowiedzialnosci-i-wprowadzamy-dodatkowe-ograniczenia


Dofinansowanie na zakup komputerów dla dzieci z rodzin rolniczych

Starosta Gryfiński Wojciech Konarski informuje, że dzieci z rodzin rolniczych mogą pozyskać komputery ze wsparcia Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Do 30 grudnia 2020 r. można składać wnioski o przyznanie pomocy na dofinansowanie kosztów zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego (laptopa) wraz z niezbędnym oprogramowaniem oraz myszą, klawiaturą i ładowarką.

Wysokość pomocy wynosi 1500 zł na rodzinę.

Pomoc będzie przysługiwała rodzinie:

Wsparcie będzie przyznawane jednemu z rodziców lub opiekunów na jego wniosek o przyznanie pomocy złożony do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania rodzica lub opiekuna.

Powiat Gryfiński
Biuro powiatowe ARiMR
ul. Targowa 19, 74-110 Banie
tel. 91 416 65 23
godziny otwarcia: od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30

Więcej informacji oraz wniosek i instrukcja wypełniania znajduje się tutaj: https://www.arimr.gov.pl/aktualnosci/artykuly/pieniadze-na-zakupu-komputera-dla-dziecka-z-rodziny-rolniczej.html


Rząd wprowadza nowe działania w zmniejszeniu pandemii COVID 19. Szczegółowe informacje zamieszczone są w poniższym linku:

https://www.gov.pl/web/koronawirus/100-dni-solidarnosci-w-walce-z-covid-19


Z myślą o osobach szukających informacji na temat COVID-19 przygotowaliśmy stronę, na której uzyskacie niezbędne dane o działaniach podejmowanych przez Powiat Gryfiński dla mieszkańców.

Pomoc na terenie Powiatu Gryfińskiego dla osób i ich rodzin w trakcie COVID-19

SZPITAL POWIATOWY W GRYFINIE SP. Z O.O.:

Szpital Powiatowy w Gryfine sp. z o.o. Grupa Dom Lekarski

Zgodnie z Decyzją Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 02.11.2020 roku Szpital Powiatowy w Gryfinie Sp. z o. o. otrzymał polecenie utworzenia 32 łóżek dedykowanych pacjentom hospitalizowanym z powodu podejrzenia/zakażenia chorobą zakaźną wywołaną wirusem SARS-CoV-2.

W związku z powyższym od 06.11.2020 roku nastąpi uruchomienie pierwszych 6 łóżek covid-owych. W momencie otrzymania niezbędnego sprzętu medycznego do realizacji ww. zadań baza łóżkowa będzie sukcesywnie powiększana. W celu reorganizacji budynku Szpitala na potrzeby leczenia pacjentów z podejrzeniem/zakażaniem koronawirusem nastąpi wyłączenie działalności niektórych zakresów. Poradnia ortopedyczna i chirurgiczna, pracownia endoskopowa działa w Szpitalu w Gryfinie. Działalność poradni urologicznej, ginekologiczno-położniczej, poradni nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej oraz pracowni USG zostanie utrzymana.
Pacjenci chcący uzyskać pomoc ambulatoryjną będą kierowani do poradni specjalistycznych w Chojnie (urolog, ginekolog, chirurg, laryngolog, okulista) oraz Bielicach (ginekolog).

Szczegółowe informacje w tej sprawie będzie można uzyskać dzwoniąc do rejestracji w Chojnie, pod numerem telefonu 91 404 10 20 lub 508 879 146 oraz Bielicach: 91 563 70 26. Pacjenci będą mogli także skorzystać z poradni specjalistycznych innych podmiotów leczniczych. Informacje, gdzie można uzyskać taką pomoc można znaleźć na stronie internetowej NFZ: http://www.nfz-szczecin.pl/8yu5k_poradnie_specjalistyczne.htm. Pacjenci wymagający pomocy w szpitalnej izbie przyjęć oraz pobytu w Szpitalu z powodu innych stanów chorobowych proszeni są kierować się do Szpitala w Dębnie, SPS ZOZ Zdroje w Szczecinie, SPSK nr 1 i 2 PUM w Szczecinie.

Pracownia RTG - Szpital Powiatowy w Gryfinie sp. z o.o.

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W GRYFINIE
http://www.pcpr-gryfino.pl

ul. Łużycka 91, 74-100 Gryfino
tel/fax.: 91-404-55-04, 91-416-20-13, 91-416-20-17
Sekretariat adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dyrektor PCPR, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Zastępca Dyrektora PCPR, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Filia w Chojnie:
Ośrodek Informacji dla Osób Niepełnosprawnych,
ul. Dworcowa 1, tel. 91 414 27 89
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W GRYFINIE

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryfine

www.pppgryfino.pl 

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryfinie
ul. Łużycka 91, 74-100 Gryfino
Telefon i faks: 91 416-27-37

Godziny pracy sekretariatu:
Poniedziałek - od 8:00 do 15:30
Wtorek, środa, czwartek - od 8:00 do 15:00
Piątek - od 8:00 do 14:30

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Gryfinie - filia w Chojnie
ul. Dworcowa 1, 74-500 Chojna
Telefon i faks: 91 431-28-29

Godziny pracy sekretariatu:
Poniedziałek - Piątek od 7:30 do 12:30

OGŁOSZENIA O OBSŁUDZE INTERESANTÓW W STAROSTWIE POWIATOWYM W GRYFINIE

Ogłoszenie o obsłudze interesantów w związku ze stanem epidemii w kraju

Informacja o pracy Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Gryfinie

BEZPŁATNA POMOC PRAWNA

W celu uzyskania darmowej pomocy prawnej należy umówić się na wizytę pod numerem telefonu 91 351 6788 lub 91 404 5000 wew. 213 w godz. 7.30-15.30 (telefon czynny od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy) albo przez adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Dodatkowe informacje na temat darmowej pomocy prawnej w Powiecie Gryfińskim można uzyskać pod numerem telefonu 91 404 5000 wew. 212 lub wew. 228.

Proponujemy śledzenie informacji na stronach rządowych i instytucji centralnych. Dlaczego w dobie szerzących się w internecie informacji warto sprawdzać wiadomości w pewnym źródle.

ADRESY WWW AUTORYZOWANYCH INFORMACJI:
https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/koronawirus-co-o-nim-wiemy
https://www.gov.pl/web/gis
https://www.gov.pl/web/zdrowie
https://www.gov.pl/web/koronawirus
https://www.szczecin.uw.gov.pl
http://www.kuratorium.szczecin.pl
https://szpital-gryfino.pl/zalecenia-w-sprawie-koronawirusa

CO WIEMY O KORONAWIRUSIE SARS-COV-2?
Koronawirusy biorą swoją nazwę od swojej specyficznej budowy - przypominają koronę w mikroskopie elektronowym. Koronawirus SARS-CoV-2 należy do dobrze znanej rodziny wirusów. Kod genetyczny wirusa jest znany, w 75-80% jest on podobny do SARS. Zjadliwość wirusa ocenia się na 3 razy mniejszą od SARS i 10 razy mniejszą od MERS.

Czas inkubacji: około 2-21 dni.

Objawy zakażenia nowym szczepem koronawirusa SARS-CoV-2 to:
gorączka (38 stopni Celsjusza i powyżej),
duszności i trudności w oddychaniu,
nasilony kaszel.

Mogą również wystąpić: katar, bóle mięśniowe, dreszcze. W cięższych przypadkach wirus może powodować zapalenie płuc, ciężką ostrą niewydolność oddechową, niewydolność nerek, a nawet śmierć. Pierwsze objawy zakażenia koronawirusami są podobne do objawów grypy.

Okres wylęgania: 1-14 dni (najczęściej 5-6 dni). Zakaźność może wystąpić przed objawami klinicznymi.

Krótkie filmy informacyjne o koronawirusie:

1. Co musisz wiedzieć o koronawirusie:
https://youtu.be/bO2swTJBj0s
2. Co musisz wiedzieć o koronawirusie (filmy z tłumaczeniem w języku migowym):
https://youtu.be/7M3QMVrYvT8
https://youtu.be/HHyHI5SN_MA

JAK SIĘ ZACHOWAĆ KIEDY MAM OBJAWY COVID-19?
Jeśli masz objawy infekcji m.in.: gorączkę, kaszel, odczuwasz duszność lub straciłeś węch lub smak i podejrzewasz u siebie zakażenie koronawirusem (wirusem SARS-CoV-2), nie idź do pracy, pozostań w domu i umów telefonicznie termin teleporady lub porady u lekarza POZ.

Adres POZ możesz sprawdzić na stronie: https://zip.nfz.gov.pl/GSL/GSL/POZ.

Jeżeli lekarz POZ skieruje Cię na test, zawiadom pracodawcę. Za okres nieobecności w pracy i samoizolacji w domu w oczekiwaniu na wynik otrzymasz zwolnienie lekarskie.

Badanie możesz wykonać w punkcie, w którym zostanie Ci pobrany wymaz z nosogardła. Listę punktów znajdziesz pod adresem:

https://pacjent.gov.pl/aktualnosc/test-w-mobilnym-punkcie-pobran

Jeśli nie możesz samodzielnie dojechać do punktu mobilnego, poinformuj lekarza - zleci w systemie, aby przyjechała do ciebie karetka wymazowa.

Informacja o dodatnim wyniku badania zostanie zamieszczona przez laboratorium w systemie EWP, dostępnym dla zaangażowanych podmiotów, w tym Policji, służb sanitarnych. Wynik badania będzie również dostępny dla Twojego lekarza POZ w aplikacji gabinet.gov.pl oraz dla Ciebie na Internetowym Koncie Pacjenta (instrukcję założenia konta znajdziesz tutaj https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta).

Lekarz POZ poinformuje Cię o wyniku badania. W przypadku braku kontaktu telefonicznego ze strony lekarza POZ, skontaktuj się z przychodnią, w której zlecono Ci badanie.

Jeśli robiłeś badanie komercyjnie bez skierowania od lekarza POZ, a wynik jest dodatni to nie wychodź z domu. Umów telefonicznie termin teleporady u lekarza POZ.

Lekarz POZ zadecyduje czy powinieneś dochodzić do zdrowia w domu czy też twój stan wymaga leczenia w warunkach szpitalnych i zostaniesz skierowany do szpitala. W przypadku, gdy nie masz warunków do odbywania izolacji w warunkach domowych, lekarz może skierować Cię do izolatorium.

Jeżeli lekarz skierował Cię do odbywania izolacji w warunkach domowych, to przekaże tę informację systemem gabinet.gov.pl do powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej. Jeśli jesteś osobą pracującą powinieneś otrzymać również zwolnienie lekarskie.

Po pojawieniu się tej informacji w systemie, powiatowa stacja sanitarno-epidemiologiczna rozpoczyna procedurę:

zostaniesz poproszony o sporządzenie listy osób, z którymi ostatnio kontaktowałeś się – Inspekcja Sanitarna przeprowadzi wywiad i rozpocznie dochodzenie epidemiologiczne,

możesz zostać poproszony o odpowiedzi na inne ważne w dochodzeniu pytania.

Jeśli potrzebujesz kontaktu do stacji sanitarno - epidemiologicznej zadzwoń na infolinię: +48 22 25 00 115.

Na osoby, z którymi miałeś kontakt może zostać nałożona 10-dniowa kwarantanna, jeżeli charakter tego kontaktu niósł ryzyko przeniesienia zakażenia (tzw. bliski kontakt). Pozostałe osoby z kontaktu zostaną objęte nadzorem epidemiologicznym. Natomiast w każdym przypadku odbywania przez Ciebie izolacji w domu, kwarantanną zostaną objęte osoby, które z Tobą zamieszkują – jeśli są zatrudnione powinny złożyć pracodawcy oświadczenie, że przebywają w kwarantannie co usprawiedliwi ich nieobecność w pracy i pozwoli ustalić zasady wykonywania telepracy lub gdy jest to niemożliwe będzie podstawą do wypłacenia zasiłku chorobowego. W przypadku wątpliwości ze strony pracodawcy może on zweryfikować informację o kwarantannie w powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej.

Konieczne jest zainstalowanie aplikacji "Kwarantanna domowa" - aplikację pobierzesz z App Store lub Google Play, po jej zainstalowaniu zarejestruj się za pomocą numeru telefonu.

Po 10 dniach, jeżeli nie masz objawów, zostajesz automatycznie zwolniony z izolacji domowej. Jeśli objawy utrzymują się - poinformuj lekarza. Lekarz podejmie decyzję o dalszym postępowaniu wobec Ciebie.

Przestrzegaj zasad związanych z odbywaniem izolacji i zadbaj, aby przestrzegały ich osoby, które z tobą mieszkają i są skierowane do izolacji (w przypadku wyniku dodatniego) lub kwarantanny (w przypadku bliskiego kontaktu z osobą dodatnią).

W przypadku pojawienia się niepokojących objawów niezbędny jest kontakt z pogotowiem ratunkowym, zadzwoń na numer 999 lub 112, poinformuj o tym, że jesteś na izolacji domowej lub kwarantannie.

LISTA SZPITALI ZAKAŹNYCH W WOJEWÓDZTWIE ZACHODNIOPOMORSKIM
Wałcz, 107 Szpital Wojskowy z Przychodnią Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Kołobrzeska 44, 261 472 912
Szczecin, Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Zespolony, ul. Arkońska 4, (91) 813 94 43, (91) 813 94 54
Koszalin, Szpital Wojewódzki im. Mikołaja Kopernika, ul. Chałubińskiego 7, (94) 348 84 00

Aktualne zasady o wyjazdach z Polski poza granice dostępne są na stronie:

https://www.gov.pl/web/niemcy/wprowadzenie-kontroli-granicznych-przez-niemcy-na-przejsciach-ladowych-z-austria-dania-francja-luksemburgiem-i-szwajcaria

Informacje